Minervasäätiön endokrinologian Bror-Axel Lamberg -palkinto

Minervasäätiön endokrinologian Bror-Axel Lamberg -palkinto myönnetään joka toinen vuosi ansiokkaalle suomalaiselle tai pohjoismaalaiselle endokrinologian alan tutkijalle. Palkinto julkistetaan Suomen Endokrinologiyhdistyksen vuosikokouksessa, ja se on suuruudeltaan 10 000 euroa. Vuoden 2017 ensimmäinen palkinto myönnettiin suomalaiselle tutkijalle. Suomen Endokriiniyhdistys nimeää palkinnon saajaksi kolme ehdokasta, joiden joukosta Minerva-säätiö valitsee voittajan.

Palkintoon liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä osoitteeseen info@minervafoundation.fi.

2025

Professori Outi Mäkitie
Helsingin yliopisto
Helsingin yliopistollinen sairaala
Folkhälsan-tutkimuskeskus
Karolinska-instituutti, Ruotsi
10 000 euroa

2023

Professori Pirjo Nuutila
Turun yliopistollinen sairaala ja Turun yliopisto
10 000 euroa

2021

Professori Olle Kämpe
Karolinska Institutet, Ruotsi
10.000 EUR

2019

Professori Ulla Feldt-Rasmussen
Rigshospitalet, Kööpenhamina, Tanska
10.000 EUR

2017

Professor Jorma Toppari
Turun yliopisto ja Turun yliopistollinen sairaala
10.000 EUR